MILLION THANKS kepada yang sudi singgah di SCLover Collection. "SPECIAL THANKS" pada FOLLOWERS "n" FRIENDS yang menyokong SCLover Collection. Luv "N" Regards dr SCLover

Wednesday, April 13, 2011

KENAPA MERAH ?

Hari ni... tak jait beg.... jait baju lagi..huhuhu...
Tapi nak kongsi kisah "MERAH" - Kenapa Merah ?
Melihat pada Sang Merah ni...hati bertanya... kenapa merah ??
Dalam baju2 yang saya siapkan,  mata terhenti pada dia...
Kenapa memilih merah ? Tidak warna lain ?
Jom layan... tengok baju merah yang baru disiapkan semalam...
kepunyaan in-law saya...nak pegi kenduri katanya...
Bila tiba warna merah.. Mata mesti berhenti ,menoleh 2X..Kenapa ?
Ntah kenapa, Saya suka warna merah...
Sukar untuk diterangkan... Kenapa Merah ? Tidak hijau @ kuning @ lain2..
Warna Merah memang sesuatu yang istimewa bg saya...
Walau realitinya saya tak ada baju berwarna merah pun....
Interested nak pakai merah sebenarnya... tapi corak2 yg sya jumpa , sya rasa blum sesuai dengan saya..
Yang peliknya, bila tengok baju@kain kepunyaan orang semuanya elok belaka....
Kalau sya cari untuk diri sendiri... habis satu kedai tak berkenan....
(Nak kata tak clear, saya ada 4 mata tuh...hik hik hik..)

Jom layan Sang Merah lagi... Beg merah pulak..
Jahit beg buat sya leka pada jahitan baju, rasa malas nak jahit baju..
Apa pun , pada yang menghantar temphn bju, jgn risau... sya akan siapkan walau lambat
(Biasanya sya akan bgtau awal2...sya tak dapat jahit baju spt dulu... Insyaallah, esok kalau si kecil saya, Aisyah dah ok sikit @ tak mengacau - hopefully semuanya akan berjalan lancar...Pada yang bertanya ; Kelas jahitan hujung minggu saya masih berjalan...)




 Beg2 merah ini sesuatu yang istimewa bg saya...
Salah satunya adalah koleksi peribadi saya  (saya galas ke hulu dan ke hilir )
Yang lain telah saya jualkan pada kawan saya..
Sampai sekarang saya selalu tertanya2...KENAPA MERAH ?
Merah selalu menambat mata ...

RED COLLECTION !!...??
Sesuatu yang menarik.... RED !! Ada peminat tersendiri !!...
Pada kawan2 yang ada minat yang sama dengan saya...
Kalau sudi,  jom berkongsi rasa.... KENAPA MERAH ??

7 comments:

Mila@Rimbun said...

saya taklah minat sgt ngan merah, tp suak jugak ngan merah, selalunya kalau pilih kain utk baju mesti saya tgk warna merah tuh cantik hahaha. maka banyak jugaklah baju saya yg warna merah

redridingbow said...

merah nih mmg ramai peminat kot...customer fiza pon majority nyer request beg merah.. hehe merah mmg menambat hati

Unknown said...

dulu saya takpernah suka merah, tp sejak kawen hubby yg perkenalkan baju2 selain dari hitam kesukaan saya..skrg ni sy sendiri yg suka dgn merah & baju pun bnyk merah tak ingat..ehehe

SCLover said...

mila .. sebenarnya kalau tanya,akak tak cakap yg akak suka merah... tapi bila sampai kat merah mata jadi terhenti..huhuhu... malu tapi mahu kot..!!!ekekek...

Fiza..sebenarnya crafting in striking color, mmg cantik.. nampak menyerlah..dan satu lagi lambat buruk@pudar.. nampak color lebih lasting..

tiny...itu ler kelebihan dua dari satu!!life lebih variety,more colourful. kan betul tuh..ape salahnya kalau utk cantik di mata hubby .tapi akak pun suka kalau tengok hubby + anak2 in red color..!!cuma akak aje yg blum ade betul2 merah..mcm T-shirt yg plain merah tu..

cik mah said...

kita serupa...ahahaha...

MamaDaniel said...

merah memang menawan...
saya ada aura dengan merah ni.. (kalau ada nak jumpa orang mesti nak pakai merah..) hehe.. baru rasa ada confident.. :D

cantik semua red collection akak... :D suka!

SCLover said...

Cik mah...:-)

MamaDaniel:kalau pkai bju merah rasa ada powerkan...heehehh...mmmm... nanti ada masa nak cari kain warna merah la...sebenarnya dah byk kali beli kain merah nak wat baju... tapi bila blik rasa tak kena aje..akhirnya jual semula pd kerabat2 terdekat.. yg pelik , bila org pkai ok aje!! :-( ,ada masalah dgn diri sendiri lah tuh !! hhehehhe...